Wednesday, November 6, 2013

* CERITERA ALAM ~ BELUM CUBA BELUM TAHU


Image by Google

Sedang saya 'berjalan-jalan' mencari inspirasi di ruang alam maya ini, tiba-tiba terjumpa pula dengan gambar 'comel' ini, maka tertarik pula hati. Lalu teringin pula untuk kongsikannya kepada sahabat-sahabat Blogger.

Hmm.... Betullah kata pepatah, 'belum cuba belum tahu'. Bila kita sudah mencuba barulah kita berasa puas hati sekalipun apa yang kita cuba lakukan itu hasilnya tidaklah seperti yang kita harapkan. Apa yang penting, hasrat dan keinginan telah pun dipenuhi dan kita tidak lagi terus bermimpi... hehee....

Sebagai motivasi untuk kita semua, sekiranya hasrat dan keinginan tidak kesampaian, janganlah terus berhenti di situ tetapi teruskan mencuba dan cuba lagi tanpa putus asa. Siapa tahu mungkin satu hari nanti kita mampu dan boleh lakukannya.

SELAMAT MENCUBA!

~ Thank You ~

5 comments:

  1. ye kak. .semangat tggi yg kita mahu. saiz bukan lg ukuran selagi mampu. .cuba dulu baru tahu.

    ReplyDelete
  2. Subhanallah.. kata2 semangat utk terus maju. Semoga terus sukses. :)

    ReplyDelete
  3. selalunya, sebab rasa ingin tahulah yang membuatkan kita berjaya. Sebabnya, kita akan terus mencuba dan terus mencuba sampai berjaya.

    ReplyDelete
  4. gigihnya dia..comel je..Tp kanak-kanak memang tinggi sifat rasa nak tahu ni

    ReplyDelete

DISCLAIMER
Ini adalah blog peribadi. Segala maklumat di dalam blog ini hanyalah untuk simpanan penulis sebagai rujukan di masa akan datang samada yang dipetik dari media mahupun dari hasil daya fikir penulis sendiri. Sila rujuk sumber yang lebih sahih sekiranya terdapat maklumat atau fakta yang mungkin mengelirukan kerana pihak kami tidak akan bertanggungjawab di atas apa-apa kerugian dari penggunaan sebarang info atau maklumat dari blog ini.

Terima kasih.
Sila lawati kami lagi.

Penulis blog: SURI SUTERA

Powered By Blogger
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...