Wednesday, November 27, 2013

* SUDUT KREATIF ~ KLIP/PENYEPIT RAMBUT

Click images to view actual size

Sebagai klip rambut

Klip rambut dari manik dengan pengikat tali tangsi. Tapi yang ini dari manik jenis murah sesuai untuk kanak-kanak. Kalau inginkan yang lebih cantik gunakan manik mutiara atau batu swarovski yang digunakan untuk membuat gelang tangan dan batu haruslah mempunyai lubang di tengah. Selain digunakan untuk menyepit rambut, ia boleh juga digunakan sebagai klip tudung dan langsir dari kain nipis (gunakan asas klip saiz paling besar dan dibuang pin di bahagian tengahnya) serta hiasan pada kraf tangan.


Sebagai klip tudung atau selendang

Caranya anda cuma perlu cantum dan sambungkan manik-manik seperti membuat gelang tangan dan kemudian lekatkan pada asas klip menggunakan 'glue gun' atau gam lilin. Boleh juga diikat terus menggunakan tali tangsi sekiranya asas klip mempunyai lubang.

Asas klip

Asas (plain) klip ni nama sebenarnya saya tak tahu... hehee...

~ Thank You ~

3 comments:

  1. Eh ha'a lah. Bukan untuk sepit rambut je boleh, sepit langsir pon haahahahha thanks :DDDD

    ReplyDelete
  2. cantik juga, kalau buat sendiri taklah mahal sangat kan...

    ReplyDelete

DISCLAIMER
Ini adalah blog peribadi. Segala maklumat di dalam blog ini hanyalah untuk simpanan penulis sebagai rujukan di masa akan datang samada yang dipetik dari media mahupun dari hasil daya fikir penulis sendiri. Sila rujuk sumber yang lebih sahih sekiranya terdapat maklumat atau fakta yang mungkin mengelirukan kerana pihak kami tidak akan bertanggungjawab di atas apa-apa kerugian dari penggunaan sebarang info atau maklumat dari blog ini.

Terima kasih.
Sila lawati kami lagi.

Penulis blog: SURI SUTERA

Powered By Blogger
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...