Sunday, June 19, 2011

* CERITA ALAM ~ FIKIRKANLAH......!!

Every thing has its own secrets.....
- Ozie
  
                                     
                                                                                              Aku agak rapat dengan seorang tauke kedai berbangsa cina kerana sering membeli barang2 di kedainya....pendek kata...dah jadi regular customer lah kannn..... Satu hari ketika hendak membeli barang, aku lihat ada hampir 10 orang keluar dari sebuah bilik di kedainya. Bila ku tanya pada tauke kedai tu, siapa mereka dan ada apa ramai-ramai di situ, maka jawab tauke tu.... "sedara mara saya dan kami baru saja habis buat discussion sama ada nak pilih Parti 'tut'... atau Parti 'tut'....untuk pilihan raya yang akan datang"........agak tergamam juga aku dengan jawapan bersahaja tauke tu... lalu secara spontan pula aku  bertanya...kenapa tak pilih Parti 'tut'....?? Jawabnya...tak maulah Parti 'tut'...seakan faham....kami pun sama-sama ketawa.......

                                                                       Akan tetapiiii....bukan issue Parti yang menarik perhatian ku di sini..... kesungguhan mereka mengadakan perbincangan, bersepakat dan bersatu hati yang membuat aku terus-terusan berfikir... Bukankah kita juga patut mencontohi mereka....?? Kalau bangsa lain lebih bersemangat dan lebih perihatin terhadap negara kita, mengapa tidak kita...?? Hmmm.... Anda bagaimana....?? Fikirkanlah....!!!


- Thank You -

No comments:

Post a Comment

DISCLAIMER
Ini adalah blog peribadi. Segala maklumat di dalam blog ini hanyalah untuk simpanan penulis sebagai rujukan di masa akan datang samada yang dipetik dari media mahupun dari hasil daya fikir penulis sendiri. Sila rujuk sumber yang lebih sahih sekiranya terdapat maklumat atau fakta yang mungkin mengelirukan kerana pihak kami tidak akan bertanggungjawab di atas apa-apa kerugian dari penggunaan sebarang info atau maklumat dari blog ini.

Terima kasih.
Sila lawati kami lagi.

Penulis blog: SURI SUTERA

Powered By Blogger
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...