Monday, January 16, 2012

* DIARY ~ RINDU MAK DAN ABAH

Love them
Respect them
Appreciate them
Remember them .....
- Ozie

                                                               Hari ini tiba-tiba hatiku terasa bagai disentuh sesuatu. Di mindaku terbayang wajah sayu ayah dan ibu di kampung. Persoalan demi persoalan mula timbul. Hatiku mula tertanya-tanya...apakah agaknya yang sedang mereka lakukan? Sihatkah mereka? Berisikah perut mereka? Lenakah tidur mereka? Tenangkah jiwa mereka? Semua persoalan ini mula menyesakkan jiwa... Terasa mahu saja aku pulang segera...namun apakan daya keadaan tidak mengizinkan. Sebagai isteri dan ibu aku juga punya tanggungjawab terhadap keluargaku. Walaupun aku tahu itu bukan alasan buat mengelak dari menunaikan tanggungjawab ku terhadap mereka pula.

                                                              Bagi meringankan beban fikiran, yang mampu ku lakukan hanyalah menghubungi mereka melalui telephone...pun begitu ia belum tentu bisa melerai segala persoalan. Setiap  pertanyaan memang ada jawapan...namun jawapan tidak pernah menyakinkan....kerana ku tahu, jawapan mereka sekadar menjaga hati dan perasaan.

                                                               Mak!! Abah!! Maafkan Along jika terlalu lama tidak pulang buat menghapus rindu dendam mu. Maafkan Along jika tak dapat memecah kesunyian hari-hari mu. Maafkan Along jika tak dapat membantu meringankan beban hidup mu....

                                                               Ya Allah! Hanya ENGKAU yang mengetahui segalanya. Hanya ENGKAU yang memahami keluh kesah dijiwa. Hanya ENGKAU yang mengerti akan rindu dan lara...... Ya Allah! Berikan aku kesempatan buat menebus segala kekurangan. Berikan aku peluang buat melerai segala kekusutan. Berikan aku kelapangan agar aku bisa menemui mereka. Permudahkan segala urusan agar aku dapat segera kesana....menemui ayah dan ibuku.
 ~ Thank You ~

No comments:

Post a Comment

DISCLAIMER
Ini adalah blog peribadi. Segala maklumat di dalam blog ini hanyalah untuk simpanan penulis sebagai rujukan di masa akan datang samada yang dipetik dari media mahupun dari hasil daya fikir penulis sendiri. Sila rujuk sumber yang lebih sahih sekiranya terdapat maklumat atau fakta yang mungkin mengelirukan kerana pihak kami tidak akan bertanggungjawab di atas apa-apa kerugian dari penggunaan sebarang info atau maklumat dari blog ini.

Terima kasih.
Sila lawati kami lagi.

Penulis blog: SURI SUTERA

Powered By Blogger
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...