Tuesday, April 3, 2012

* DIARY ~ YANG MANA SATU

 Beautiful expression will make us feel more relaxed .....
~ Ozie


                                                                    Assalamualaikum dan salam sejahtera kepada semua sahabat-sahabat blogger, followers dan visitors yang ku sayangi. Hari ini 3rd. April 2012, cuaca agak mendung di luar sana dan tentunya cuaca yang sebegini akan mengundang selera makan yang agak berbeza dari biasa, maka itu agaknya perut ku sudah pun memberi isyarat agar segera diisi dengan sesuatu. Akan tetapi aku masih lagi di sini mengadap computer yang tak pernah memahami apa-apa sambil jari jemariku menari-nari memilih huruf-huruf untuk ku susun menjadi ayat-ayat yang sempurna....hehee...
                                                                                                          
                                                     Bercerita tentang ayat ni, I was wondering actually, gaya bahasa yang bagaimana agaknya yang menjadi pilihan kebanyakkan pembaca.... Yang mana satu pilihan kalbu....? Bahasa santai atau pun bahasa indah yang berbunga-bunga. Hmm... Each person has their own tastes right? ...and it is not easy to satisfy everyone. Apapun, seperti yang anda ketahui, untuk kebanyakkan hasil tulisan saya, saya lebih senang menggunakan bahasa indah yang berbunga-bunga kerana bagi saya ia lebih menyentuh hati dan perasaan. Lagi pula, bahasa santai ni boleh dikatakan setiap hari kita gunakannya untuk berinteraksi. Betul tak? Sesekali, apa salahnya kita layanlah bahasa berbunga ni pula. Pun begitu, untuk slot 'DIARI' ini, bahasanya mungkin lebih santai dan sesuai juga kalau di'rojak'kan sedikit...hehee... Jangan marah!
                                                                                                                           
                                                      Walau bagaimanapun, saya percaya, mungkin ada juga yang berpendapat bahawa topic dan isi cerita itu lebih penting berbanding dengan gaya bahasa yang ditampilkan dalam setiap penulisan itu. Kalau bahasa sahaja yang indah tapi cerita mengarut pun tak guna juga....kan? Apa yang lebih penting adalah, orang memahami apa yang hendak kita sampaikan. Kepada peminat LAMAN SUTERA, terima kasih diatas sokongan yang anda semua berikan kerana tanpa anda siapalah saya.
                                                                                                                       
                                                      Ok lah..! Perut saya ni pun dah mula berlagu sayu... so, I must stop now....hopefully we will meet again on another day. Keep visiting my blog...!! Any suggestions or comments please write to me .....


                    
                                                                            
                                                                       ~ Thank You ~                                                                                                                                                           

No comments:

Post a Comment

DISCLAIMER
Ini adalah blog peribadi. Segala maklumat di dalam blog ini hanyalah untuk simpanan penulis sebagai rujukan di masa akan datang samada yang dipetik dari media mahupun dari hasil daya fikir penulis sendiri. Sila rujuk sumber yang lebih sahih sekiranya terdapat maklumat atau fakta yang mungkin mengelirukan kerana pihak kami tidak akan bertanggungjawab di atas apa-apa kerugian dari penggunaan sebarang info atau maklumat dari blog ini.

Terima kasih.
Sila lawati kami lagi.

Penulis blog: SURI SUTERA

Powered By Blogger
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...