Wednesday, October 2, 2013

* JENIS-JENIS CILI SEGAR DAN YANG TELAH DIPROSES

Saya ni tidak berapa suka makan cili kerana saya tidak suka makanan yang terlalu pedas, tetapi saya suka sangat dengan tumbuhan ini. Apalagi kalau dapat ditanam sendiri. Tentu seronok kalau dapat memetiknya kan? Tapi di bandar ni, terpaksalah beli aja. Suami dan anak-anak suka makan makanan pedas, so kalau memasak terpaksalah masukkan juga cili-cili ni atau dijadikan bahan hiasan untuk diletakkan di atas makanan..... Dek kerana suka, sengaja saya abadikan gambar-gambar cili yang cantik dari ihsan En. Google, di blog saya ini....hehee... Silalah tengok!!

Please click on the image to view actual size.


Cili Hijau

Cili Merah

Cili Padi

Cili Benggala

Cili Kering

Cili Kisar

Cili Jeruk

* Kesemua gambar-gambar di atas adalah ihsan Google.

~ Thank You ~

No comments:

Post a Comment

DISCLAIMER
Ini adalah blog peribadi. Segala maklumat di dalam blog ini hanyalah untuk simpanan penulis sebagai rujukan di masa akan datang samada yang dipetik dari media mahupun dari hasil daya fikir penulis sendiri. Sila rujuk sumber yang lebih sahih sekiranya terdapat maklumat atau fakta yang mungkin mengelirukan kerana pihak kami tidak akan bertanggungjawab di atas apa-apa kerugian dari penggunaan sebarang info atau maklumat dari blog ini.

Terima kasih.
Sila lawati kami lagi.

Penulis blog: SURI SUTERA

Powered By Blogger
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...