Thursday, March 1, 2012

* DIARY ~ SENDIRIAN

No one can avoid feeling lonely ....
- Ozie                                                                  
                  

                                                                      Hari ini, 1st. March 2012, entah mengapa aku terasa bosan, sunyi dan sepi sangat dari hari-hari sebelumnya. Mungkin juga sebab aku baru saja pulih dari demam selsema, selama empat hari sebelum ini. Bukan badan saja yang masih terasa kurang enak, but... my feeling at this moment feel uncomfortable as well. Persekitaran pun terasa amatlah sunyi pada waktu ini. Mood hendak mengarang cerita pun hilang sama sekali. Pity to myself...hehee...

                                                       Actually, waktu-waktu beginilah yang akan membuatkan aku terasa rindu dan teringat kepada anak-anak di asrama, mak dan abah di kampung dan adik-adik yang berada jauh entah dimana. Waktu begini jugalah akan membuat fikiranku melayang jauh, seakan hendak terbang menuju ketempat dimana mereka berada. Hmm... mungkin ini jugalah yang dialami dan dirasai oleh ibu-ibu lain yang anak-anaknya telah pun dewasa, bila suami masing-masing keluar bekerja. Sering kali tinggal bersendirian melayari angan yang tidak bertepian... hehee... Berbunga pula bahasa.

                                                        Dan, saat ini juga terbayanglah wajah kawan-kawan yang 'seangkatan' dan 'senasib' dengan ku. Perhaps, what are they doing now.... Tidur mungkin. Nak buat call, phone credit pula kurang...hehee... Anyway, harap mereka semua dalam keadaan sihat dan sentiasa mengingati aku disini. Luckily, ada blog ni, at least dapat juga mengurangkan rasa bosan, sepi dan sunyi yang melandaku kerap kali.

                                                        Sekarang ni, hari pun sudah hampir lewat petang. Dalam pada sepi dan bosan, perut pula dah mula terasa lapar dan teringin pula nak makan something special waktu dinner nanti. Hmm... Nak masak apa pula ya....!! So, I have to stop writing now.... Ok guys, you can read on another post ... Have a nice day, see you next time ...


   ~ Thank You ~

2 comments:

  1. Have a nice day and remember that everything will pass by...May be tomorrow you'll be happy! Just enjoy your loneliness today!

    ReplyDelete
  2. Yes Maria... Perhaps you are right... anyway, thank you...

    ReplyDelete

DISCLAIMER
Ini adalah blog peribadi. Segala maklumat di dalam blog ini hanyalah untuk simpanan penulis sebagai rujukan di masa akan datang samada yang dipetik dari media mahupun dari hasil daya fikir penulis sendiri. Sila rujuk sumber yang lebih sahih sekiranya terdapat maklumat atau fakta yang mungkin mengelirukan.

Terima kasih.
Sila datang lagi.

Penulis blog: Ozie Mahsa

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...